Ξεπέρασαν ήδη τους 140.000 οι ενεργοί παίκτες στα διαδικτυακά παιχνίδια του ΟΠΑΠ, ενώ η πλήρης εξαγορά της Stoiximan θεωρείται ισχυρό ανάχωμα έναντι της πανδημίας.
Η διοίκηση του ΟΠΑΠ εξακολουθεί να στηρίζει το ισχυρό δίκτυο πρακτορείων ανά την Ελλάδα, ενώ παράλληλα η χθεσινή έκθεση της HSBC έρχεται να επιβεβαιώσει τα σημαντικά οφέλη που έχει η εταιρεία από την ανάπτυξη των διαδικτυακών παιχνιδιών, μιας αγοράς που πέρυσι έφτασε τα 437 εκατ. ευρώ, με βάση τα ακαθάριστα έσοδα (Gross Gaming Revenue). Η πλήρης εξαγορά των δραστηριοτήτων της Stoiximan σε Ελλάδα και Κύπρο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της διαδικτυακής μορφής των αριθμολαχείων και άλλων τυχερών παιγνίων του ΟΠΑΠ θεωρούνται από τους αναλυτές ως ισχυρό ανάχωμα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας.
Τα στοιχεία για τους συνδρομητές και τους ενεργούς παίκτες στα διαδικτυακά παιχνίδια του ΟΠΑΠ είναι ενδεικτικά της ανάπτυξης των εσόδων από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με το πληροφοριακό δελτίο για το πρόσφατο ομολογιακό, τα έσοδα από το online αυξήθηκαν κατά 250% στο πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.
Η έκρηξη της πελατειακής βάσης του ΟΠΑΠ στα διαδικτυακά παίγνια δείχνει γιατί αυξήθηκαν τόσο πολύ τα έσοδα. Στο πρώτο τρίμηνο του 2019 οι εγγεγραμμένοι παίκτες στα διαδικτυακά παιχνίδια του ΟΠΑΠ έφταναν τους 29.900 με τον μέσο όρο ενεργών παικτών ανά μήνα να μην ξεπερνά τους 11.400. Στο δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι εγγεγραμμένοι παίκτες είχαν εκτοξευθεί στους 340.800 και ο μέσος όρος ενεργών παικτών έφτασε τους 140.100. Για λόγους σύγκρισης, ο όμιλος KAIZEN, που αποτελεί τη μητρική εταιρεία του ομίλου Stoiximan, είχε στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 μέσο όρο ενεργών παικτών που έφτανε τους 155.000.
Η στήριξη του δικτύου πρακτορείων και η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων PLAY (VLTs) αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης του ΟΠΑΠ, με τους αναλυτές να επικεντρώνονται όμως στις online δραστηριότητες, που «φούντωσαν» λόγω της πανδημίας. Στο πληροφοριακό δελτίο για το ομολογιακό δάνειο αναφέρεται πως «από την περίοδο επιβολής του εθνικού lockdown (Μάρτιος) έως σήμερα, το χαρτοφυλάκιο των διαδικτυακών προϊόντων του ΟΠΑΠ ενισχύθηκε με νέα παιχνίδια, που σε συνδυασμό με την αυξημένη συνεισφορά του ΤΖΟΚΕΡ, οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των εσόδων από το online άνω του 250% το α’ εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019».
Η διαδικτυακή δραστηριότητα της εταιρείας, «παρότι εξακολουθεί να έχει μικρή συνεισφορά στα συνολικά έσοδα του Ομίλου, ενισχύθηκε στον τομέα των αριθμολαχείων, τις τελευταίες ημέρες μετά την αναστολή λειτουργίας του δικτύου των καταστημάτων μας. Σε αυτό βοήθησε και η προσθήκη τρίτης εβδομαδιαίας κλήρωσης στο Τζόκερ, που διεξάγεται κάθε Τρίτη, από τις 31 Μαρτίου 2020».
Η επένδυση σε Kaizen και Stoiximan
Η διοίκηση του ΟΠΑΠ τονίζει στο πληροφοριακό δελτίο πως η επένδυση στην Kaizen Gaming Limited, μητρική εταιρεία του ομίλου Stoiximan, «είναι ευθέως συμπληρωματική στις διαδικτυακές δραστηριότητες του και προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε διεθνές επίπεδο». Ο ΟΠΑΠ διατηρεί σήμερα συμμετοχή ύψους 36,75% στην Kaizen Gaming Limited, η οποία μέσω των θυγατρικών της θα συνεχίσει να προσφέρει διαδικτυακές υπηρεσίες στοιχηματισμού και άλλων τυχερών παιγνίων εκτός Ελλάδος και Κύπρου (σήμερα έχει παρουσία σε Πορτογαλία, Ρουμανία, Γερμανία και Βραζιλία), υπό την επωνυμία «Betano».
Παράλληλα, ο Όμιλος συμμετέχει σήμερα με ποσοστό 69% στις ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες του ομίλου Stoiximan με την επωνυμία «Stoiximan». Με βάση σχετικό συμφωνητικό, ο ΟΠΑΠ σκοπεύει να αποκτήσει ένα πρόσθετο έμμεσο μερίδιο 15,48% στις εν λόγω δραστηριότητες και εν τέλει να αποκτήσει αποκλειστικό έλεγχο επ’ αυτών, άμα τη λήψει των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις ρυθμιστικές αρχές και αρχές ανταγωνισμού.
Σκοπός είναι οι ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες του Ομίλου Stoiximan, που σήμερα προσφέρονται από την εταιρεία Kaizen Gaming International Limited (πρώην GML Interactive Ltd), να προσφέρονται υπό την ίδια επωνυμία «Stoiximan» μέσω ξεχωριστού νομικού προσώπου. Οι ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες του Ομίλου Stoiximan, με την υπάρχουσα διοικητική ομάδα, θα συνεχίσουν ανεξάρτητα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες της ΟΠΑΠ.
O όμιλος Kaizen κατέχει ηγετική θέση στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου με μερίδιο άνω του 40%. Οι δραστηριότητες του ομίλου σε Ελλάδα και Κύπρο («SMGC») είχαν το 2019 ακαθάριστα έσοδα (GGR) 201 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 82% των συνολικών εσόδων του ομίλου Kaizen Gaming. Σε επίπεδο κερδοφορίας, στη χρήση 2019 τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της «SMGC» ανήλθαν σε 44 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα της δραστηριότητας «SMGC» ανήλθαν σε 107 εκατ. ευρώ έναντι 87 εκατ. στο περυσινό εξάμηνο και αποτέλεσαν το 74% των εσόδων της Kaizen Gaming Limited.
Πηγή: businessdaily.gr