Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε ότι οι Αυστραλοί είναι οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στον τζόγο καθώς ξοδεύουν 25 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο. Η κυβέρνηση είχε θέσει μια σειρά από μέτρα που θα απαγόρευαν την διαφήμιση στα τυχερά παιχνίδια κάθε είδους , όχι μόνο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και σε εφαρμογές ίντερνετ μέσω των banners.
Τι δηλώνει ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας για το θέμα
Ο Αυστραλός πρωθυπουργός Anthony Albanese φαίνεται ότι υπαναχώρησε στις προτάσεις ότι η κυβέρνηση θα απαγόρευε τις διαφημίσεις λέγοντας “Το πρόβλημα δεν είναι η διαφήμιση, το πρόβλημα είναι ο τζόγος”.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο ABC, ο Albanese είπε ότι η γενική απαγόρευση των διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων και online καζίνο, η οποία προτάθηκε στην κυβερνητική έρευνα για τις επιπτώσεις του διαδικτυακού τζόγου σε προβληματικούς παίκτες, δεν ήταν η «τολμηρή» κίνηση που θα έκαναν πολλοί.
Συγκεκριμένα είπε: «Η εύκολη επιλογή είναι απλώς να απαγορεύσουμε τις διαφημίσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης».
Στη συνέχεια τόνισε ότι τα λαχεία και τα ξυστά ήταν οι πιο δημοφιλείς μορφές τζόγου στην Αυστραλία, με το 64% των ενηλίκων να συμμετέχουν σε αυτές τις μορφές τζόγου μόνο το 2022. Αυτό συγκρίνεται με το 38% που στοιχηματίζει σε αγώνες και το 33% που στοιχηματίζει σε νόμιμα καζίνο και πρόσθεσε «Δεν έχω δει μια καμπάνια για τη διαφήμιση λαχειοφόρων αγορών – που είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από τον αθλητικό τζόγο».
Τι δηλώνουν οι υπόλοιποι πολιτικοί της Αυστραλίας επί του θέματος
Ορισμένοι πολιτικοί μίλησαν σε αντίθεση με τα σχόλιά του, συμπεριλαμβανομένου του Ανεξάρτητου Γερουσιαστή Ντέιβιντ Πόκοκ: «Πρόκειται για την απαγόρευση της διαφήμισης, ώστε ο τζόγος να σταματήσει να κανονικοποιείται για τα παιδιά. Ο Κέβιν Ραντ είχε τα κότσια . Ο Anthony Albanese πρέπει να δείξει το ίδιο θάρρος εδώ και να απαγορεύσει τη διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών».
Η γερουσιαστής των Πρασίνων Σάρα Χάνσον-Γιουνγκ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι ο πρωθυπουργός δεν εκπλήρωσε τη δική του υπόσχεση, αφού ο Αλμπανέζ είχε προηγουμένως δηλώσει ότι το status quo στις διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών ήταν «εντελώς απαράδεκτο» και υποσχέθηκε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις.
Το πραγματικό πρόβλημα σύμφωνα με τους ειδικούς
Μέλη του ίδιου του πρωθυπουργού τον κάλεσαν επίσης να εφαρμόσει τις συστάσεις της έκθεσης της κυρίας Μέρφι, η οποία ζητούσε την πλήρη απαγόρευση των διαφημίσεων τυχερών παιχνιδιών σταδιακά σε περισσότερα από τρία χρόνια. Δεν έχει γίνει καμία ενέργεια μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας πριν από σχεδόν 15 μήνες.
Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη έκθεση επιρρίπτει ευθύνες στη διαθεσιμότητα τυχερών παιχνιδιών σε παμπ και κλαμπ, καθώς και στη συνεχή ροή διαφημίσεων κατά τη διάρκεια αθλητικών εκδηλώσεων και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Θυμίζουμε ότι η Αυστραλία πριν λίγους μήνες έθεσε μια σειρά μέτρων που επιβάλλουν ηλικιακό περιορισμό στη χρήση των social media – Η ελάχιστη ηλικία για να συνδεθεί κανείς στο Facebook, το Instagram και το TikTok θα καθοριστεί ανάμεσα στα 14 με 16 χρόνια. Αναμενόμενο ήταν να υπάρξουν αντιδράσεις και έτσι ο πρωθυπουργός της χώρας φαίνεται να αναπροσαρμόζει τον νέο νόμο για την απαγόρευση διαφημίσεων για τα καλύτερα online casino.